pondělí, srpna 06, 2007

Den 35. - Let

Ráno: praní. Ne že bych to už potřeboval, ale vzhledem k neustálému rozšiřování míst zasažených poison ivy na mém těle bude nejspíš kousek téhle "medové" kašičky ještě někde na oblečení. Snad to pračka zažene pryč.

Oběd: chvilku před obědem mě vyzvedl Alan a po cestě na letiště jsme se zastavili ve Wendy's.

Odpoledne: na letiště jsme přijeli lehce po jedné, tedy prakticky na čas, protože letadlo bylo zamluvené od jedné. Ještě jsme stihli odlovit keš kousek od hlavního vchodu. Velká předletová kontrola, doplnění paliva, nasoukání se do extra malého kokpitu, domluvit si volno na runway 3 a vzhůru k nebesům! Dvoumístna Cessna 152, která nás k nim měla dopravit je z roku 1979, čili o fous starší než já.
let

Místní letiště (včera jsem asi trošku přehlédl, letěli jsme odjinud) mimochodem nemá nic (stejně jako většina podobně malých) žádnou kontrolní věž. Komunikace probíhá na stanovené frekvenci, kde prostě oznámíte co právě chcete udělat / děláte a prostě se domluvíte s ostatními ("Rád bych vzlétl na runway 3." - "Chystám se na přistání, ale teprve si nalétávám na finální obrátku." - "Stojíme před runway, můžeme okamžitě vzlétnout." - "Nepřistaneme dříve než za 5 min, takže máte hodně času." apod.). Na letišti bylo poměrně živo. Pronájem téhle malé dvoumístné Cessny vyjde na něco málo přes $ 60 na hodinu (+ dalších cca $ 60 jako členský příspěvěk).

Vzhledem k počasí jsme nakonec nerealizovali náš původní plán, ale jen jsme se podívali po okolí. Díky vysoké vlhkosti vzduchu nebylo prakticky nic vidět :(. Každopádně jsme se proletěli okolo malé atomové elektrárny (vážně, viz fotky; je tu to povoleno), přes B Everett Jordan Lake, otočili jsme se nad Pittsboro a letěli zase zpátky. Tady najdete celou trasu (v jednu chvíli je v záznamu nějaká pauza, proto ta rovná čára).

Něco málo jsem nahrával na Alanovu videokameru, ale nevím co z toho bude. Fotky jsem musel hodně promazat, protože popraskané okénko moc fotografování a automatickému ostření neprospívá :(.

Celý den se dá popsat jako jízda na horské dráze: zafouká vítr, letadlo se zhoupne do strany, klesne... Rozhodně nechtějte vědět co při tom dělá váš žaludek.
Jinak spousta zdejších letadel pochází z ČR: do Států se dostanou po kusech a tady se jen montují dohromady. Dobré zkušenosti tu prý mají s letounem Zlín. Ceny menších letadel (ne konkrétně Zlína; myslím že zmiňoval nějakou lepší dvoumotorovou Cessnu) se pohybují od cca $ 80 tis. Pro porovnání: "normální" auto tu stují cca $ 20 tis.

Na podzim a v zimě tu bývá dobrá viditelnost, takže si to doufám zopakujeme :). Před odjezdem z letiště jsme odlovili ještě druhou a pro dnešek i poslední cache.

Po cestě zpátky jsme se zastavili u Alana doma. Konečně jsem se podíval do domu normálního Američana. Z cihel jsou jen základy, zbytek dřevo nebo sádrokarton, případně plast. Sporák a lednička asi 1,5 až 2 krát větší než u nás, koberce až v patře, garáž minimálně na dvě auta a vysoká cirka 4,5 metru...

Taky jsem se dozvěděl, že obvyklý milostný poměr s poison ivy trvá okolo dvou týdnů. Takže ještě nejsem ani v půlce :(.

Žádné komentáře:

Okomentovat