neděle, srpna 12, 2007

Den 40.-42. - Washington, D.C.

Jak už bylo předesláno, v pátek jsme zrovna z práce vyrazili směr Washington, D.C. (neplést se státem Washington na opačném pobřeží Států). Do hlavního města by to mělo být něco okolo 270mil. Naštěstí se nám podařilo vyhnout větším zácpám, takže to poměrně rychle ubíhalo.

Kamera se nakonec našla, takže jsem měl sebou novou hračku :). Nemám ale dost místa na disku, takže video bude až po návratu.

První (a víceméně i jediné) místo na focení bylo okolí Richmondu. Jednak tam sídlí Philip Morris (kuřáci asi ví) a je tam také víceúrovňové křížení cest (5 cest, 4 mosty nad sebou). Nejvrchnější cesta se klikatí jako správná horská drahá, příště se tam musíme pokusit vyjet.

Do Washingtonu jsme přijeli až za tmy. Hned z kraje jsme projeli vedle Pentagonu a Air Force Memoriál (ty tři šmouhy, jakože stopy letadel). GPS nás
dovedla bez problémů až k hotelu (mimochodem kousek od centra), jen hledání parkovacího místa se protáhlo. Hotel slušný, o něco lepší než ten naš v NC. Jen se tu za všechno platilo: pokojový sejf, bonusove filmy, Internet... K tomu sloužilo nepřehlédnutelné tlačítko Buy na dálkovém ovládací k TV, takže jsme ho raději zrovna schovali :).
washington

Hned ráno jsme vyrazili do centra. Washington je na rozdíl od Durhamu nebo Ralaigh už město, tady to už žilo. V ulicích korzovali lidé, obchůdky a hospůdky na každém rohu... Nejvíc turistických atrakcí se nachází poblíž osy Lincoln Memoriál - U.S. Memoriál - U.S. Capital. Nevím jestli mám nějak víc jmenovat všechno co jsme navštívili, nejvíc toho asi řeknou fotky. Ač jsme toho viděli hodně, tak se neodvažuji odhadovat, jak moc malá kapka z pomyslného moře možnosti to je. Je tu tak trošku prememorialovano - na každém rohu najdete memoriál někoho (prezidenti) nebo něčeho (války, události). I muzeí je dostatek: většina expozic byla samozřejmě přehledná, s přiměřeným množstvím doplňujících informací a také s nějakou možnosti interakce. Prostě paráda.

Večer jsme se jen otočili na hotel vyprázdnit karty, nabít baterky a pokračovali jsme na memorialove kolečko na noční focení. Na hotel jsme se (doslova) dovlekli někdy před třetí hodinou ranní.

Ráno znovu balení, checkout, naložení auta a další kolečko po centru. Tentokrát už jenom Poštovní muzeum, vlakové nádraží Union Station a něco málo focení Kapitolu a China Town. Po obědě jsme se podívali do ZOO na Pandy, zrovna si dávali odpolední šlofík. Zvířat jsme si ale moc neužili, všechno bylo zalezlé; takže jsme to raději zrovna otočili, zamířili k autu a rychle domů. Trošku jsme si pobloudilí v okolí Pentagonu ve snaze si ho vyfotit (focení v okolí je hlídáno). Nakonec jsme nic moc nevyfotili, ale aspoň jsme se podívali na doky (ano, je to na opačné straně vody :) ).

Chvilku jsme si postáli v zácpě při výjezdu z Washingtonu a v další kus za Richmondem. To už jsme si mysleli, že už bude všechno v pořádku, takže jsme nevečeřeli ani nebrali benzín. S pomocí autonavigace (děkuji Leni) jsme si ovšem našli cestu okolo a vyhnuli jsme se tak i zácpě na silnicích v okolí dálnice.

Po příjezdu zpátky na hotel v NC začalo opět stěhování batohů na nové pokoje, tentokrát do druhého křídla. Místo parkoviště se teď dívám do hustého lesa, je to skoro jako zeď. Navíc můj pokoj je zrcadlově uspořádány, takže v noci podvědomě odkládám věci na noční stolek na opačnou stranu postele, než kde doopravdy je.

V hlavním městě jsme našli i pár kesek. Z 10 ulovených je jen jedna reálná, ostatní jsou virtuální. Mimochodem dvě z nich mají 5 místný kód (= jsou dost staré)!