čtvrtek, března 22, 2007

SIP - gateway a telefon

Jak už jsem naťukl posledně: dnes to bude o výběru toho správného zařízení. Na výběr je toho docela dost.

V prvé řadě je potřeba se zamyslet nad tím, jestli chcete VoIP telefon nebo jestli bude lepší váš stávající telefon připojený přes VoIP gateway. Doporučuji zamyslet se nad použitelností a funkcemi stávajícího telefonu (není starý, podporuje identifikaci volajícího, má seznam, fax, bezdrátovou ručku atd.), podle toho porovnat stávající telefon s novým VoIP telefon s požadovanými funkcemi a případnou branou (při zachování stávajícího telefonu). Nové telefony toho umí hodně, nejsou ani moc drahé.

Osobně jsem potřeboval bezdrátovou ručku - jenže nové VoIP telefony s ručkami jsou drahé (cca 3.000+), takže se vyplatí koupit si bránu a (pokud zatím nemáte tak) klasickou ne-VoIP bezdrátovou ručku.

Pokud se rozhodnete pro bránu, tak se stačí rozmyslet kolik telefonů či telefonních čísel budete potřebovat; jestli chcete, aby byla brána současně jako router / firewall; má-li mít brána i wifi; přepojování hovorů apod.

Při rozhodnutí pro nový telefon si ověřte funkce, které od telefonu očekáváte; displej, klávesy, přepojování...

Pro větší projekty existují i VoIP ústředny.Vybrané zařízení samozřejmě musí podporovat protokoly vyžadované vaším operátorem.

Jak jsem již napsal v minulém díle, rozhodl jsem se pro Linksys-Cisco SPA1001. Stačí mi připojení jednoho telefonu, resp. jedné bezdrátové ručky, kterou už máme, stejně jako wifi/lan router a firewall - nic dalšího tedy nepotřebujeme. Výrobky Linksys-Cisco jsou obecně doporučované. Zařízení jsem sice mohl mít z velkoobchodu za cca 1.500Kč, ale raději jsem si ho objednal z 802.cz v rámci akce zařízení zdarma - stálo sice 2.300Kč, ale celou tuto částku jsme dostali jako kredit pro volání, takže nás jeho pořízení nakonec na nic nevyjde...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.